Alla hjärtans dag..



Så har det redan börjat. Inte nog med att man ska under en hel dag behöva påminnas om att man är ensam, inga kort, inget godis, ingen som väcker en med en kyss och ett 'jag älskar dig',inget nåt. utan nu ska man behöva påminnas om det i en hel jäkla vecka. Det visas reklam på tv:n, tidningarna är fullt med tips och trix hur man ska fixa romantiska middagar, unika och kärleksfulla presenter och massa annan skit. Är du singel så ska du sitta hemma och må dåligt för att du är just singel, är du i ett förhållande så ska du gå runt och ha ångest över vad du ska köpa, tänk om det blir fel, inte kostar tillräckligt (Jaså, är jag inte värd mer än så här??), tänk om hon/han blir arg/besviken? Tänk om... eller om...

Jag säger bara: FUCK IT!!

Hela dagen är konstruerad av handlarna för att under ännu en dag kunna sälja lite extra mycket, för 'extra' priser, special special, only for you. Älskar du din partner, så köper du det finaste smycket, de vackraste blommorna och de sexigaste underkläderna, annars är din kärlek inte värt ett smack. 

Gud, vilken bullshit.

Jag vill inte ha någon som väcker mig på ovan beskrivda sätt den 14:e februari, jag vill ha någon som gör det varje dag.
Jag vill inte ha någon som ger mig en present, eller blommor, bara för att det är alla hjärtans dag, jag vill ha någon som gör det bara sådär, apropå ingenting, för att han vill. 
Jag vill inte ha någon som är snäll en hel dag, jag vill ha någon som alltid är snäll.

Så därför har jag bestämt mig. Igen, kanske ska tilläggas. Jag kommer att bojkotta Alla hjärtans dag. Jag kommer att sitta hemma, ta ett glas vin och sen gå ner till den lokala puben/utestället för att dansa och totalt ignorera att det överhuvudtaget finns en sån idiotisk dag.

Vem är med mig??

Kommentarer
Postat av: Johan

Haha va många som e med dig haha.. Im dancing with my self lalalalaa hehehe

2009-02-06 @ 20:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0