Insomnia..

Jag kan inte sova.  Av nån anledning så kände min kropp av att jag blev arbetslös, för samma dag slog den om på dygnsrytmen. Jag går och lägger mig runt midnatt varje kväll, sen ligger jag och vänder och vrider till halv fyra-fyra. Jag ställer klockan lite tidigare varje dag för att bli lite tröttare på kvällarna, men det enda det resulterar i är att jag inte blir levande förrän framåt eftermiddagen. Jag behöver verkligen den dagliga strukturen som man får med ett jobb. Eller, som nån sa: Linnéa, du får skaffa en bebis, då sover du inte på mornarna, och somnar ordentligt på kvällarna. Mm, jo, tack för den bra idén. Det har jag ju inte försökt med i typ 8 år nu, och så långt har det ju gått jäkligt bra. Eller inte.

Visste ni förresten att det bara kostar runt 5000 kr att åka till Danmark till en 'bebisbank'? Nu är inte det något alternativ än så länge men vem vet vad som sker i framtiden. Det är ju som min bror snällt brukar påpeka, jag blir ju inte yngre precis.

Var på krogen igår med Carina. Herregud, vad mycket idioter det finns här i världen. Nu finns det säkert massvis med människor som tycker att jag är idiot också, man kan ju inte älska alla här i världen, men en del är fan mer puckade än andra. Som jag har sagt innan så finns det 3 sorters män som visar intresse när jag är ute: äldre, utlänningar och gifta. Nu måste jag lägga till en till kategori, småbarn. Herregud, små 18-22-åringar, som inte förstår när man säger 'nej'. Är det detta som jag har att välja mellan? Gifta 46-åringar eller osnutna 22-åringar? Vad hände med alla mittimellan?

Nej, nu ska jag sluta gnälla och göra ett nytt försök att somna. Betvivlar att det kommer att fungera dock.

God natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0