Midsommarfest.

Det blev en ganska lugn midsommar ändå. Vi hade fått höra att just midsommar kunde vara riktigt jäkligt, men det var hur lugnt som helst. Själv vandrade jag bort till personalfirandet efter jobbet, och där var det full fart. Alla hade just ätit färdigt, och dansen skulle just börja. Snabbt som sjutton utsåg jag mig själv till 'Förste AlkoholVaktare', och därmed slapp jag skutta runt till 'Små grodorna'. Jag försökte filma en snutt av denna fina tradition, men det var lite svårt för dansarna att koordinera sig själva, så det blev ingen film. Så kan det gå, när man druckit snaps.




Dancing the night away..



Glad Midsommar!!!



Själv var jag nykter, jag skulle ju köra hem, men den idéen blev snabbt nedröstad när det var dags för efterfest. Jag tänkte ändå vara ganska duktig eftersom jag skulle jobba dagen efter, men 'någon' roade sig med att blanda ut mitt vin med sprit. (Tack Fredrik!)

Nej då, det var ganska lugnt, men jag var lite trött i lördags. Niklas första kommentar när han såg mig var:
-Fy Fan, vad du ser ut!
Han är så snäll så, vår lille skåning.
Det var ioch för sig inte en helt oberättigat, hamnade inte i säng förrän klockan fem på morgonen och vaknade igen vid halv tio när någon tyckte att det var en fruktansvärt bra idé att spela musik på högsta volym. Jag insåg snabbt att jag aldrig skulle kunna bo i korridor, och att jag är väldigt glad över att ha en egen lägenhet. Våra vakter hade roligt åt mig hela dagen, men jag gav glatt tillbaks när jag fick åka hem klockan 22 och de hade hela natten kvar framför sig.

*Moahahaha*

Skämt åsido, Jag är glad att vi har dem, ifall något skulle hända. Som det är är nu så har det 'värsta' varit att fyllosar kommit och skrikit lite åt en, men än så länge inget allvarligt.

Nästa helg är jag ledig på lördag och då blir det high life i Skillingaryd, då det är 'Hjulafton'. Det var länge sedan jag var där nu, men jag skulle gissa på att det blir som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Marie

Festa lite åt mig med :)

2009-06-24 @ 23:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0