Diplomaterna

Känner att jag måste uppdatera lite i fallet om ambassadrådet Klas "GT" Ljungberg. 

Ni vet han som fläskar runt nere i Förenade Arabemriaten. Mannen som tyckte att : 'Att vara diplomat och behöva bada och dricka cocktail, det är ett rent helvete.'

Detta sade han medans han drack paraplydrinkar, åkte lyxyacht och minglade med massa bikiniklädda flickor.

Nu har UD bett om ursäkt i ett brev till debattsiten Newsmill, och det är ju bra. Om det inte vore för ett problem.

De (UD) säger att: ...producenten valt att enbart fokusera på ett smalt urval av utrikesförvaltningens arbetsområden

och på ett fåtal tjänstemäns, ibland omdömeslösa, uppträdande.

och att de: ... vill understryka att den enskilde tjänstemannens uppträdande i det senaste avsnittet på intet

sätt är förenligt med UD:s värdegrund och personaletiska riktlinjer.

Vad de inte säger, inte ens närmar sig, inte en hint, ingenting, är vad de ska göra åt problemet.

Det är ju det som jag vill veta.

Vad görs för att detta inte ska fortsätta?


Kommentarer
Postat av: Anonym

4 år sedan det spelades in....

2009-03-04 @ 19:52:47
Postat av: Linnéa

Ok, men frågan kvarstår tycker jag. Även om personen ifråga kanske inte jobbar kvar, vad görs för att någon annan inte fortsätter på samma sätt, eller att andra diplomater i andra delar av världen för den delen, lever på samma sätt.

2009-03-04 @ 19:56:20
URL: http://thisisnea.blogg.se/
Postat av: Sandra Gee

Haha ja jag förstår.. så är det verkligen.. men jag hittar inget bra kort på dig.. så vet inte riktigt vem du är?! hehe.. Borde kanske känna igen dig också då :)

Mvh

Sandra

2009-03-05 @ 02:05:16
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: Sandra Gee

Nej precis... men jag känenr säkert igen dig när jag ser ett tydligt kort! :)



Hur ser din helg ut då? =) Nåt skoJ?



MVH

Sandra

2009-03-06 @ 23:58:36
URL: http://sandragee.blogspot.com
Postat av: Sandra Gee

Jaha låter skoJ! Själv jobbar jag i studion idag.. blir nog studion hela kvällen.. Imån spelar jag e tidig innebandymatch.. :P



//Sandra

2009-03-07 @ 14:37:20
URL: http://sandragee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0