Vad gäller för 'Singel 2009'?

Vet Ni att 'Sex and the city' och liknade serier/filmer har totalt förstört mitt singelliv?

Vi (tjejer) har följt dessa serier/filmer i åratal, det pratas hit och dit om självständighet och girlpower, för att i nästa stund tuta i oss att vi ska vara på än det ena, än det andra sättet för att på bästa sätt fånga Prince Charming. För ingen kvinna är ju lycklig utan en man att stå bredvid. I slutänden står de alltid där med Mannen.

Så vad gäller egentligen? Hur ska man vara?

Jag har nog varit alla tjejer som finns, eller de flesta i alla fall. Jag har varit 'Den Glada & Spralliga' som pratar med allt och alla och skrattar på rätt ställen. Jag har varit 'Den Trevliga & Söta' som ler sött och virar en hårslinga mellan fingrarna. Jag har varit 'Den Som Skiter I Vilket' och bara studsat runt på dansgolvet med mina vänner. Jag har varit 'Psykologen' som lyssnat på både det ena och det andra.

Ja, Ni fattar poängen.

Den enda jag inte varit är 'Den slampiga', som tar vem som helst, olika varje helg. Jag behöver inte förklara varför, va? Det säger ju sig själv.

Som alla dessa olika versioner har jag fått lämna ut mitt nummer. Så vilken version fick bäst respons?

Ingen.

Inte någon har ringt upp mig nykter. Någonsin.

Det kanske säger mer om kvalitén på karlarna som jag träffar, än om mig, men ändå.

Så ur ska man vara? En blandning kanske?

Sig själv?

Jaha, men hur fan är jag då?

Kommentarer
Postat av: jessica

du har verkligen en poäng! men jag tror faktiskt att det handlar om att män har lagt på sig nån jävla attityd som handlar om att knull ger status. eller vad tror du?

2009-03-18 @ 03:39:28
URL: http://zmooth.blogg.se/
Postat av: jessica

mycket riktigt. vissa män är riktiga svin.

eller loppor på svin, kanske.



hittade dig via nybloggat. helkul att hitta till nya bloggar, faktiskt!

2009-03-18 @ 03:48:30
URL: http://zmooth.blogg.se/
Postat av: jessica

been there, done that a lot of times this week ;) ha ha. mina sov-vanor är inte de bästa direkt! inge jobb eller plugg imorgon?

2009-03-18 @ 03:53:58
URL: http://zmooth.blogg.se/
Postat av: Jessica

Haha, mjo, men så världsvan som hon tror sig vara skulle man kunna tro att hon är 40 fyllda!



Oj attans! Arbetslös låter inget vidare att vara. Jag själv har studiedag imorgon, så det blir en tripp till stan med en tjejpolare. Luncha o kolla lite kläder!

2009-03-18 @ 04:09:42
URL: http://zmooth.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag tror att serier som Sex & the city - som visserligen är rolig underhållning - kan ge en väldigt skev syn på singellivet. Jag skrev ett långt inlägg om detta på min blogg - gå in och leta i mitt arkiv. Jag tror att du kommer att hålla med mig. Kram på dig!

2009-03-18 @ 07:56:13
URL: http://princessjinx.blogg.se/
Postat av: Johan

Haha ja tänkefter själv va det e för killar du haft hahaha... Du utstrålar " hej jag e konstig å udda, jag vill ha perversa å allmänt störda killar" Det e det som e ditt problem haha ... Testa phone café bara 6.90 kr/min där hittar du säkert många fina å normala killar hehehehahaha... Ja e kille å kan vara hur "slampig" som helst utan att någon skulle reagera =) Suger å va tjej va?? haha

2009-03-18 @ 18:31:58
URL: http://jcee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0