Tack... Tack så hemskt mycket..

Igår så nämnde Tuffast av alla i sin blogg att ordet 'sårslev' var ett av de äckligaste orden hon visste.

Jag visste inte om det ordet, visste inte vad det var, ingenting. Jag var lyckligt ovetandes.

Nu kan jag inte sluta tänka på det.

Ni vet, ungefär som när en låt har fastnat. Man hör den gång på gång på gång inne i hjärnan, man kommer på sig själv med att gå och nynna på den, man förbannar sin dumhet när man upptäcker att den ÄNTLIGEN försvunnit och då tänker för sig själv: Vad var det nu för låt?, och så är den tillbaks.

Ungefär så är det nu, fast med ordet 'sårslev'.

För er lyckligt ovetande kan jag upplysa om att 'sårslev' är ett verktyg som används inom vården för att tömma ur var och annat ur sår.

HA!

Så fick jag er med. Nu vet ni också, och jag slipper vara ensam i mina våndor. Jag slipper vara den enda som för sitt inre ser massvis med bilder, den ena äckligare än den andra, på diverse olika sår, och någon som står med en slev och öser ut all 'gegga'. Nu vet jag att det inte bokstavligt är en SLEV, den ser mer ut som en pinne (Tack google), men det går inte riktigt fram till 'fantasicentrum' i hjärnan.

Så än en gång, tack för upplysningen.

Nu ska jag gå och klökas.

Kommentarer
Postat av: Cinis

Tacl Linea ännu en gång för dina fina upplysningar...jag ska lägga det till "onödigt vtande" mappen....:/



urk

2009-03-14 @ 16:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0