Det ska börjas i tid.

I helgen var det fullt ös här hemma. Inte nog med att båda barnen var här, utan Filips lillebror, 17 år, var här också. Inte för att man märke av dem så där jättemycket, bortsett ifrån den höga ljudvolymen ifrån diverse TV-spel och Spotifylåtar som spelades. Ibland kunde någon sticka ut näsan, och man hörde ett:

-PAAAAAAAAPPA!  SÄG ÅT DEM ATT DET ÄR MIN TUR!

Lille Christopher, 10 år, kom in i vardagsrummet en kväll och satte sitt ansikte precis mitt emot sin pappas, nästan så nära att näsorna nuddade, och sa med stolthet i rösten:
-Ser du?
När Filip stilla undrade vad det var han skulle se, upprepade den lille:
-Men ser du? Om du tittar riktigt nära? Jag har ju fått SKÄGG!
Jag måste erkänna att jag hade lite svårt att hålla mig för skratt, men lyckades på något vis hålla det inne, och föreslog att om han nu hade fått skägg, så måste han nog få en lektion i hur man rakar sig. Sagt och gjort, Filip tog med honom in på toaletten och så fick lille Christopher raka sig för första gången i sitt liv.

Jag vet inte riktigt vad han var mest stolt över, att han fick raka sig, eller att han fick göra det innan sin bror, som är 3 år äldre.


Lite nervös för hyveln i början


Alldeles nyrakad och slät.

Annars händer det inte så mycket på dagarna. Jag har ÄNTLIGEN varit och fixat ett bibliotekskort, och passade på att låna några böcker, men de är snart utlästa. Tyvärr är det 'någon' som snor min bil varje dag, så jag har lite svårt att ta mig dit igen. Suck!

En annan sak som jag tänkte att jag skulle börja med, men som hittills inte gått så bra (jag har hållt på i 2 dagar, tålamod någon?), är mina studier i polska. Jag tänkte att jag skulle lära mig lite i alla fall, men tjena.

Herregud, så svårt det är, bara en massa olika varianter på sch-, och tsch-ljud. 

Vi får väl se vart det slutar någonstans, skulle jag själv få lägga en gissning så gissar jag antingen på hispan, eller på aktuten, då jag sprängt hjärnan och slagit knut på tungan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0