Länge sen sist

..och mycket har hänt. Eller nja, kanske inte så mycket, men lite grann i alla fall. Julia har börjat pussa med munnen i tid och otid, och ikväll när vi såg Måns Zelmerlöv på TV, så började hon sprattla med både armar och ben, och pussade som bara den. Det ska börjas i tid, tydligen! Äter gör hon också, som en häst. Allt går ned samtidigt som hon säger "Am", "Nam" eller "Bam". Jag gissar att det är hennes försök att härma mig när jag säger "Nam nam nam".

Vi var i Ullared och handlade där Filip hittade en badstol, vilket var mycket uppskattat. Fröken tycker inte alls att det är kul att ligga i badbaljan längre, utan att sitta upp, det är grejen det! Svårt att få ett kort när hon ler bara, den lilla fisen.



Hon har även lärt sig att vända sig om från rygg till mage. Så fort hon fattat grejen gick det fort som bara den. Nu är det lögn att få henne att ligga kvar på rygg, hon bara snurrar runt. Tyvärr har hon ju inte lärt sig att snurra tillbaks än, utan när det blir jobbigt blir hon arg. Jag går då och lägger henne på rygg igen, men *swoosh* säger det, så är hon tillbaks på mage och arg igen.

Hon har även lärt sig att sitta själv. Inte så att hon kan sätta sig upp av egen maskin, men sätter jag henne på golvet så sitter hon kvar. Ibland blir det dock lite för vingligt, eller så vrider hon sig om lite för mycket när hon hör något och då trillar hon. Det gäller att komma ihåg att lägga amningskudden runt henne.



Själv hade jag tråkigt en kväll vilket resulterade i att jag klippte sönder en av mina tröjor och sydde en till Julia. Inte den vackraste, men jag är ganska nöjd eftersom jag inte kan sy eller hade några mönster.



Nej, det är inte en fläck, det är blixten som gjorde nåt.

Imorgon är det julafton och Filip är överlycklig. Vad Julia kommer att tycka blir en överraskning. Jag gissar på att hon knappast bryr sig nämnvärt. Möjligtvis att hon tycker att det är kul att äta pappret och vifta med snörena.


Läs även andra bloggares åsikter om utveckling, zelmerlöv, pussas, prata, badstol, sy,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0