Ur barns mun

Kom just på att jag glömde (2 sekunder var det ja) berätta om Isas sköna logik igår. Hon hade fått lördagsgodis av Farmor, och när vi satt och tittade på film och åt godis (Isa åt, jag fick 'smaka' dem hon inte tyckte om), så var hon helt plötsligt tvungen att gå på toaletten och bajsa. När hon var färdig så sa hon:
-Linnéa, jag har lite ont i magen idag.
Jag tyckte då att hon kanske skulle ta och lugna ned sig lite med godisätandet, och ställa undan skålen till kvällen. Det var ett dumt förslag. Isas omedelbara svar var:
-Men Linnéa, jag har ju inte ont i magen längre!

Hade jag tänkt lite, så hade jag ju kunnat lista ut att det svaret skulle komma, vilket barn säger nej till godis liksom?

Den sötaste kommentaren under dagen måste nog dock vara:
-Linnéa, jag har saknat på dig!

Lilla skrutt-ungen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0