Varför kommer man (jag) alltid på alla bra bloggidéer när man ska sova?

Sen är alla de bra idéerna bortflugna på morgonen. Typiskt!

Det här med graviditet är helt klart överskattat i alla fall, det är ett som är säkert. Är det verkligen detta som jag gått och längtat i åratal?

Jag hade ingen aning om vad jag pratade om, det är ett som är säkert.

Graviditet är ingenting för mig. Vissa påstår att gravida kvinnor är så vackra, de får liksom en inre glöd, tycker att allt är underbart och livet leker.

Inte jag.

Jag tycker det är fruktansvärt långtråkigt till att börja med. Sen har vi illamåendet, vilket i och för sig gått över nu men det var ingen picknick när det var här, diverse olika krämpor, man blir fet och otymplig, allting blir svårt och jobbigt. Allting svullnar. Mina fötter är inte längre mina, snarare Shreks. Då har jag ändå bara nämt de rumsrena 'biverkningarna'. Jag tänker inte gå in på saker som flytningar, förstoppningar och dödliga fisar. 

Jag är fast övertygad om att efter förlossningen så kommer jag att säga samma sak, förlossning är ingenting för mig.

Ni hör ju bara, vem är JAG att sätta en bebis till världen? Hur i hela friden ska JAG kunna ta hand om ett sånt litet, försvarslöst knyte?

Vad är det jag har gjort?

Kommentarer
Postat av: Sofie

Klassiskt, kommer också alltid på bra blogginlägg, fast mest när jag inte har tillgång till datorn :)

2010-07-21 @ 09:39:59
URL: http://www.sexvarning.se/
Postat av: Angelica

Är ledsen att behöva säga detta men det är bara att bita i hop och se jävligt glad ut för det finns INGEN återvändo.... Kram

2010-07-21 @ 15:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0