Day 3: Your Parents

Mina föräldrar var det ja.

Min mamma heter Mari, 50 år och jobbar inom vården. Hon är numera gift med min styvfar och bor i fint hus. Hon har alltid jobbat hårt och försökt ge oss det bästa, även om vi inte alltid kunnat få de där tuffa adidasbyxorna med 3 ränder, utan vi fick kopiorna, köpta på Storkens i Skillingaryd, med 4 ränder. En gång lyxade mamma till det och jag fick ett par sprillans nya Björn Borg-skor, som var högsta modet när jag var 15 år. Låt mig säga som så att hon var inte glad när jag kom hem några dagar senare med stora hål i sulorna eftersom jag åkt moppe och släpat fötterna. Å andra sidan blev hon desto gladare när jag och Angela stötte på henne ute på byn en dag, och Angela säger: Oj, jag trodde du var en tonåring! Mamma var då närmare 40. Andra har påstått att min mamma är en MILF, men det är inget som jag vill höra. Herregud!

Pappa heter Lars, är 49 år och jobbar på Citypendeln. Fråga mig inte med vad, för jag har ingen aning. Sist jag hörde så var han någon slags projektledare, men det var åratal sen. Vad jag däremot vet är att han började sin karriär med att städa på pendeltågen, sen har han arbetat sig uppåt via lokförare och något på lokledningen till där han är idag.  Tänk vad roligt vi tyckte att det var att få åka med framme i loket när pappa körde. 
Idag är han gift med Carina nr.2 (Carina nr.1 var han gift med i början av 90-talet, och avlade mina söta småsystrar) Han och mamma delade på sig när jag och lillebror var riktigt små, och jag har inget minne av dem tillsammans. Mitt första minne av pappa som jag kan komma ihåg är samma dag som han flyttar. Jag minns att jag tog min röda lekback och bar ut till släpet. Pappa flyttade tillbaks till Skogås, och jag minns att det fanns en lekplats med en sjörövarskepp i närheten. Vilken lycka för två små snorungar!

Dessa två människor träffades alltså någongång på 70-talet och höll sedan ihop i 8, eller var det 9 år, och skapade tillsammans mig och min bror.

(Jag blev liiite bättre, om jag får säga det själv.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0