Day 6: Your day

Jaha, min dag var det alltså. Jag kan säga att min dag idag har varit otroligt ospännande. Julia och Filip höll mig vaken halva natten, vilket resulterade i att jag var som en zombie den första delen av dagen. Dock får man göra sitt bästa och försöka roa den lilla fis-ungen bäst man kan. Det smidigaste sättet att roa henne, utan att behöva anstränga sig så mycket just nu, är att sätta på musik. Då kommer hon krypande och vill komma upp i knät, sen sitter hon där och dansar (gungar fram och tillbaks) med ett stort leende. Ibland vänder hon sig om och ger mig en stor, kladdig puss för att sedan återgå till gungandet.

Efter en gemensam tupplur efter lunch (kyckling och couscous till Julia, soppa till mig) gav vi oss iväg på en liten promenad till Lidl via hästhagen. Julia tycker det är väldigt intressant att titta på hästarna, även om hon nog inte förstår så mycket. Det är något som rör sig och det räcker för henne.

Efter middagen bestämde vi oss för att göra en paj till imorgon av resterna av dagens soppa. Om det blev bra eller inte får vi se imorgon. Sen var det dags för kvällsbadet, och Julia plaskade på för fullt. Hon fick hålla lite i duschslangen själv och var faktiskt väldigt duktig. Visst kom det lite i ansiktet, men även på magen och ryggen. Hon var så söt så när hon satt där och duschade sig själv.

Nu är det kväll och jag sitter och tittar på 112 Poliser, men snart är det dags för sängen. Jag hoppas verkligen att Julia kommer sova bra inatt så att jag kan få sova lite grann i alla fall.

Mer spännande än så här blir det inte. Skillnaden är att vissa dagar åker vi till mamma, andra åker vi på babysim eller mammaträffar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0