Mystiskt, mystiskt

Det har hänt ett par gånger att det varit blött i sängen när jag hämtat upp Julia. I sängen och på hennes rygg, fast inte hela ryggen utan en bit under nacken till en bit ovanför blöjkanten, i mitten typ.

Jag undrar, kan en liten unge verkligen punktsvettas så, och så mycket så att det blir riktigt blött?

Hon har inte kissat igenom blöjan, för den har varit torr, och hur skulle hon kunna kissa sig själv en bit upp på ryggen? Sist jag kollade så hoppar inte kiss, speciellt inte om man ligger på ryggen. Inte heller luktar det något om det. 
Hon kan inte ha kräkts, för hade hon kräkts och sen vänt på sig och lagt sig i det så skulle det ju vara blött fram och på sidorna också. Sen lämnar ju kräks fläckar, eftersom det är mat som kommer upp. Nu blir det visserligen fläckar, men de syns nästan bara om man håller dem mot ljuset, och då ser de ut som svett, så där svagt, svagt gulfärgade ni vet.

Det verkar som att jag har ett mysterium att lösa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0