Day 9: Your beliefs

Jag tror nog inte så mycket när det gäller just Gud. Inte heller kan jag med bestämdhet hävda att det INTE inns något gudomligt här i världen. Jag är någonstans mitt emellan. Agnostiker kallas det visst med lite finare ord.

Däremot så hoppas jag.

Jag hoppas att det finns något efter detta, jag hoppas att allt inte bara tar slut den dagen jag slutar att andas och jag hoppas att det är något bra som väntar på andra sidan.

Det kan ju låta lite motsägelsefullt, men det jag faktiskt tror på är:

-Spöken (Andar, minnen, vad än man nu vill kalla dem) Och jag är livrädd för dem.
-Att människor kan vara synska (även om MÅNGA bluffar)
-Att det finns massvis som vi inte vet och kan förklara här i världen.
-Kärlek vid första ögonkastet
-Karma (uppför dig som en idiot och du kommer förr eller senare att få äta upp det)

Vad jag därmot VET är att:

Folk är idioter. Och det finns ingenting som kan reta upp sig så mycket som att lyssna på en urblåst människa vägra inse att hon/han har fel. Det inefattar allt ifrån blåsta blondiner som tror att de är Guds gåva till mänskligheten (speciellt den manliga delen) och aldrig gör något fel, det är alltid någon annan som är skyldig, till idioter som hävdar att människor är olika värda pga hudfärg, sexuell läggning eller religion, och/eller hävdar att massmorden under 2:a världskriget aldrig inträffade. Jag känner (eller rättare sagt "kände") människor av båda dessa typer och det finns en anledning till att dessa människor inte finns i mitt liv längre.

Men nu skulle det ju handla om vad jag trodde på och trots allt detta tror jag på att det finns gott i världen, och trots att detta blev ett rörigt och motsägelsefullt inlägg så hoppas jag att ni förstår vad jag menar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0