Äntligen (peppar peppar)!

Äntligen har vi frisknat till här hemma! Julias feber är borta ( hon hade trettionio och sjutton enligt henne själv), så imorgon blir det äntligen dagis igen.

Idag blir det en liten tripp till Värnamo för att fixa pass till Lill-snuttan. Hon kommer ju att behöva det för resan till Polen, och gissa om hon ser fram emot den! Hon pratar ofta om att hon ska åka båt till Farmor med pappa och Christopher (Brandon hade intensivträning inför en dansuppvisning den veckan och valde då att stanna hemma istället). Min lilla tjej har helt plötsligt blivit så stor och ska ut på sitt första äventyr.

Sen blir det lite shopping här hemma då jag ska hämta upp en matstol till Harry så att han så småningom kan börja göra oss sällskap vid matbordet. Han har ju fått börja smaka mat nu, och även om en del kommer ut igen så smaskas det ganska bra ändå. Vad hände med min lilla plutt som var så liten och tanig att rumpan bara var skinn och ben?

Vi var på BVC förra veckan med både Harry och Julia (som hade sin 2,5-årskontroll) och båda har blivit så stora och duktiga. Harry bara skrattar och pratar HELA tiden, t.o.m i sömnen och Julia var också väldigt duktig för sin ålder. Hennes språkliga förmåga ligger på samma nivå som en 5-6-åring då hon sätter ihop meningar av 5-6 ord, även om vissa är lite svåra att uttala. BVC-sköterskan blev också väldigt imponerad av hennes hand-ögakoordination och balans ( Hon sparkar/fångar bollar väldigt bra och kan sakta ta sig fram/hålla balansen på sin lilla skateboard). Min lilla stjärna, jag är så stolt över dig!

Lite syskonprat


Kommentarer
Postat av: marika

Julia är sååå himla duktig för sin ålder !!!!

2013-02-25 @ 13:27:45
Postat av: johan

Jag är också duktig. ..

2013-02-25 @ 20:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0