Utrota singlarna..

.. eller var är det annars som händer?

Nu när det är vår, solen skiner och det är varmt, så poppar de upp överallt. Ingenstans undgår man dem, de är som bananflugor. Kommer det en så kommer det flera liksom. Så vad pratar jag om?

Paren, så klart.

Alla par som ska ut och traska i det fina vädret, som sitter på uteserveringar och äter glass (helst varandras), som genom vårkänslorna har fått en nytändning i sitt förhållande och ska visa upp det för hela världen.

'Titta på oss, vi älskar varandra, och det visar vi genom att ha vårt förspel offentligt, ute på gator och torg!'

Bitter?

Inte alls, kul för dem MEN... 

Varför denna singeljakt? Jag menar, det är tydligen något skamfullt att vara singel (Skäms på oss!). Jag ser nog blickarna. De där 'Åh-stackars-dig-jag-hoppas-verkligen-att-du-hittar-någon-snart-så-att-du-kan-vara-lika-lycklig-som-jag-blickarna'. 'Vad-är-det-för-fel-på-dig-eftersom-du-är-singel-blickarna'. Tidningarna svämmar över med tips om hur man ska träffa sin själsvän, hur man ska vara, vart man ska gå med mera, med mera.

Nu har även GB lagt sig i.

Glass? tänker man. Vad har ett glassbolag med singel/förhållande att göra?

Mer än vad man tror tydligen.

Istället för att som tidigare nylansera 'gamla' glassar så som Lakritspuck och Top Hat, så har de kommit fram till ett nytt koncept, kallat 'Vårens nya förälskelser', eftersom våren förknippas just med kärlek och förälskelse. Det är en 'must-win siutation' enligt dem själva.

Man kan tycka att det kanske inte var så farligt.

Nej, men tror du att de stannar där?

Inte alls. GB-gubben som står utanför kioskar överallt i landet, som är så känd att alla vet hur han ser ut och vad han betyder, har numera fått en flickvän. Enligt GB kan de mycket väl tänkas att en förlovning ligger i framtiden, och varför inte några kids?

Suck.

Hade jag inte noja innan, så fick jag det nu. Det känns som om någon står och bankar mig i huvudet och skriker åt mig singel=misslyckad, och se nu till att fixa detta. Hur svårt kan det vara liksom?

Själv vill jag bara dra täcket över huvudet, låtsas att jag fortfarande är 20,med massor av tid framför mig, och be den bankande, skrikande jävlen att fara och flyga.

Det går sådar.

Kommentarer
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get.

visst e dom lyckliga på stan men vi vet inte vad som försigår hemma. Svartsjuka, gräl, otrohet etc d e d förhållande kommer med. Det slipper vi singlar o d e tamejfan obetalbart :)

2009-04-05 @ 13:01:59
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Cinis

Skojar du eller med GB-gubben??? Ja lika bra gå och dör då....eller??? Har alltid iallfall tröstat mig med att åtminstone jag inte var ensam i singel träsket och så nu detta??? :/

Undrar om GB-gubben har en bror kanske eller två??S-* Du som är arbetslös kan väll forska i detta...fast då kanske de drar in a-kassan???

2009-04-05 @ 21:29:43
Postat av: Linnéa

Sophy: Man kan ju alltid hoppas.. :D



Carina: Nej, jag skojar inte. GB-gubben, som för övrigt heter Clovvis, har börjat kila stadigt.

2009-04-05 @ 22:57:43
URL: http://thisisnea.blogg.se/
Postat av: Johan

Haha men Linnéa, tänk på hur många olika man kan knulla med om man är singel! Nu är ju den bästa tiden att vara singel! Man kan sitta och dricka öl hela eftermiddagen och kvällen, råka raggaupp någon söt person, gå hem till denne och göra vad man ska och sen smyga iväg hem! Man vaknar själv och gör om samma sak nästa dag =) Det är ju kanon!!!

2009-04-06 @ 05:56:15
URL: http://jcee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0