4 månader & första kräksjukan.

Då är man inte så kaxig. Inte som mamma i alla fall. Mitt hjärta gick i tusen bitar när den stackars lilla pluttan storgrät med kräks i hela ansiktet. Som tur var kräktes hon bara 2 gånger, en gång på kvällen och en gång på natten, men det var tillräckligt tyckte jag. Tyvärr blev jag också drabbad, men jag hade inte lika stor tur. Jag har sprungit skytteltrafik mellan sängen och toaletten, och varit borta för omvärlden i 1 ½ dygn. HU!

Annars var julen bra. Julafton spenderade vi hemma, Filip, jag och Julia, och juldagen spenderade vi hos mamma. Julia tyckte att det var jättekul att riva i pappret, en stund, men tröttnade ganska fort. Tomten brydde hon sig inte heller om. Annat blir det väl kanske nästa år.




Julia äter polskt oblat som det är tradition att dela på julen.


Tomten och alla barnen.

Isa var inte överförtjust när tomten kom, men så fort han började dela ut paket ändrade hon åsikt. Hon plockade snabbt fram alla paket som det stod "Isa" på, hon är inte dum inte. Varje gång ett paket var till Julia kom hon fram och gav det till henne, samt gav henne en stor kram. Lilla snutt-ungen, hon tycker så mycket om sin kusin, och vill gärna vara med och hjälpa till. Bära, mata eller ta av ytterkläderna, allt är lika roligt att få vara med om. Utom att byta blöja, där går gränsen. Då ryggar hon tillbaks och säger: Ewwww, vad äckligt! (Sen kommer hon ändå och smyger bakom ryggen för att få en liten smygtitt! Haha, hon är så rolig!)

Nej, nu ska jag gå och lägga mig och vila upp mig riktigt ordentligt, jag är fortfarande inte helt återhämtad efter kräksjukan. Hoppas att ni alla hade en riktigt god jul, och får ett ännu godare nytt år! Vi är förresten väl förberedda för raketerna här hemma!



Läs även andra bloggares åsikter om jul, kräksjuka, tomte, paket, nyår, polskt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0