Giv mig styrka!

Lilla J har kommit in i någon period där det ska krånglas och knorras. Allra helst vid maten, eller rättare sagt, nästan bara vid maten. Nu får jag igen för alla gånger jag har sagt att hon är så snäll och aldrig gnäller.

Det började för ett tag sen när hon blev helt hysteriskt förbannad när det var dags att äta. Efter många om och men lyckades vi lista ut att hon inte hann bli hungrig mellan målen, så vi utökade till 4 timmar mellan varje mål istället för 3. Det funkade jättebra, i ett par dagar. Nu krånglar hon igen, dock inte på samma sätt, och inte vid varje mål, men hur kul är det att sitta med en unge som vägrar äta, bara spottar ut och slår bort flaskan, klockan 05.30? När hon sen tittar på en så bara flinar hon. Det är inte det att hon inte är hungrig, för efter en stund äter hon, det är liksom som att det bara MÅSTE krånglas lite innan.

Hon vägras ligga i babygymet mer också, så de leksakerna har jag hängt i babysittern nu. Där duger det än så länge att sitta, eftersom hon (antar jag) kommer upp lite och kan se sig omkring. Dock inga längre stunder, utan efter ett tag börjar hon knorra och morra (vet inte hur jag annars ska beskriva det). Så gör hon även när hon 'pratar' nu förresten. Högt låter det med, och inte ett dugg trött i öronen blir man.

Jag hoppas att detta bara är en period (peppar peppar, ta i trä och allt det där), och att hon snart återgår till sitt söta, lena jollrande.


Julia har 'läst' leksakskatalogen


Kommentarer
Postat av: Marren

Näää nu tycker jag allt att en uppdatering vore lämpligt =)

2010-12-10 @ 13:24:09
URL: http://wwwmarren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0