Finns det något som heter 1,5-årstrots?

imag0660 (MMS)



I så fall har Julia DEFINITIVT det. Hon bryter helt ihop för ingenting mest hela tiden känns det som. Hon får inte på sig skorna själv, till exempel, så då bryter hon ihop. Jag frågar om hon vill ha hjälp och får ett skrikande "Neeeej" till svar. Är jag tvungen och ta på dom på henne ändå (för att vi ska till dagis t.ex) bryter hon ihop igen och blir helt hysterisk. Skriker som om jag misshandlade henne eller nåt. Skriker och visar att hon vill komma upp, men försöker jag lyfta henne blir hon till en bit spaghetti och skriker för att hon inte vill upp.

Damned if you do, damned if you don't.

Hon har absolut inga muskler i kroppen på väg till dagis, inte heller när vi går därifrån. Försöker man ta henne i handen (eftersom hon annars sticker åt andra hållet) ramlar hon ihop i en liten hög på backen. Det är som om hennes hand är en magisk liten knapp, nudda den och kroppen stänger av.

Så vad gör man? Tar tio, tjugo, hundra djupa andetag och låter henne skrika bäst hon vill (hon kommer när hon är färdig)? Det funkar ju när man är hemma och inte ska någonstans. Men vad gör man på parkeringen till exempel? Hon måste hålla handen där, det kan ju komma bilar. Det fungerade ett tag att bara ignorera beteendet, ställa henne upp igen och säga "Nu går vi till bilen", men det fungerar inte nu. Så fort jag ställer henne upp så viker sig benen igen och hon ligger på marken. Ska jag kanske bara ge upp och bära henne överallt? Det är hon lite stor för tycker jag, och det är ju faktiskt inget fysiskt fel på henne, hon testar ju bara sin mamma.


Kommentarer
Postat av: Angela

HAH!!! När Ella inte vill gå så säger jag bara "okej då går jag ensam nu då" sen går jag fort iväg. 90% ber hon mig vänta. Sedan det där med kul spagetti kropp. Då säger jag bara att om hon inte går själv så lyfter jag henne. Då menar jag inte snäll lyftning som resulterar i att hon nyps rivs å sparkar mig, utan brandmanna släng över axeln så hon inte kan va dum. Då brukar hon bli sur så går hon själv. Klart man måste testa om det går retas å leka spagetti. Men verkar nästan som att det är skämmigt eller väldigt obekvämt att skumpa runt över min axel.

2012-02-08 @ 10:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0