Spännande dag!

Idag har jag varit på möte med ett företag som ska hjälpa mig att skaffa ett jobb när mammaledigheten är slut. Kanske lite tidigt, det är ju ändå 4-5 månader kvar, men bättre att vara ute i tid, än att vara för sen! Jag var ganska nervös innan, kändes som jag skulle på arbetsintervju, men det gick hur bra som helst, och killarna (männen/gubbarna/vad man nu vill kalla dem), var hur trevliga som helst. I augusti ska vi träffas igen och så ska jag få göra ett personlighetstest samt ett vägledningstest för att se vad som kan tänkas passa mig. Just nu bryr jag mig inte jättemycket om vad jag får för jobb, det är inkomsten som är det viktiga, men det ska bli ganska intressant att se vad de här testen kommer fram till, kanske visar de nån sida som jag inte var så medveten om?

Annars är det ganska lugnt här, även om det är ganska påfrestande att bo ihop med sitt ex. Jag får ofta höra "Kan du inte flytta nu?" och "Den första september kan inte komma fort nog!", och om jag ska vara riktigt ärlig så har jag nog sagt det själv också ett par gånger. Det ska bli så skönt att få ha sitt eget att rå om, och kanske kunna komma överens igen istället för att ständigt tjafsa om allt och inget. I lördags kunde vi (jag och barnen) komma ifrån lite i alla fall när det var Hjulafton i Vaggeryds kommun. Vi mötte upp med mamma/mormor samt Johan, Marika och tuffaste lille Sigge som gjorde sin debut som modell! Han var nämligen med i en modevisning för Koola Kidz, en klädaffär för barn. Julia var mest intresserad av att det fanns en ponnyridning och sockervadd. Inte för att hon fick nån sockervadd, hon tycker inte ens om det, men tjata kunde man ju göra i alla fall. Idéer!

Nu ska jag lägga mig och försöka få lite sömn och hoppas på att Harry behagar sova inatt. Natten till idag sov han väldigt dåligt och beslutade sig för att vakna kl 05, vilket jag inte tyckte var fullt lika roligt som han! Då är det skönt att ha Filip hemma och bara lämna över och krypa ned i sängen igen, det kan jag lova!

(Förresten, kortet på barnen i trappan... Det är deras nya lek. De ligger på varsin sida och bara garvar åt varandra. Jag är nöjd så länge det varar, det kommer att gå alldeles för fort tills dom börjar slåss istället)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0