Så! Nu kan du sluta skaka på huvudet åt mig!

Sitter och tittar på 'The Tyra Banks show' eller vad det nu heter. Idag handlar det om barn som vill gifta sig och bilda familj. De är typ 15 år gamla. En av killarna har uppenbarligen inte alla hemma eftersom han fått gå om 2 år i skolan, och han sitter och hävdar att han är mer mogen än andra pojkar i samma ålder.

Herregud!

En av flickorna hävdar att hon är mogen eftersom hon har minsann hjälp till att uppfostra sina småsyskon. Andra skulle hävda att hon suttit barnvakt ibland, inte uppfostrat dem. Men det slutar inte där. Mamman till flickan har låtit pojkvännen flytta in till dem, och de sover i samma säng varje natt (vilket betyder att de har sex, om nu inte alla förstod det). Så har de haft det sen hon var typ 13, om jag inte missuppfattat det helt. När Tyra frågar om hon använder skydd, nekar hon och säger att hon vill ha en bebis. Hon vill ha en bebis så mycket att hon äter fertilitetspiller. Dubbel dos, visar det sig.

Så från och med nu så kan Ni sluta reta mig. Sluta med huvudskakningarna, och suckarna. Sluta med att rulla ögonen.

Jag är 'nästan 30', som jag får så fint påpekat för mig dagligen, jag äter inga konstiga piller, jag hoppar inte i säng med första bästa bara för att 'fixa det'. Visst att jag gnäller, jag surar, jag är avundsjuk, jag längtar, och vill, men jag är inte ens i närheten av dessa flickor.

Plötsligt känner jag mig ganska normal.

Kommentarer
Postat av: Davidsm

i usa är väl det olagligt innan 18 t.o.m

2009-04-10 @ 23:45:25
URL: http://davidsm.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Visst är det så,tror dock att det kan finnas vissa stater där man får vara yngre, men tydligen kan man få gifta sig tidigare om föräldrarna skrev på nåt papper om samtycke eller liknande..

2009-04-11 @ 22:21:57
URL: http://thisisnea.blogg.se/
Postat av: Davidsm

Visst finns det sådana stater. Mexiko har t.ex. en åldersgräns på 12.

2009-04-13 @ 20:31:38
URL: http://davidsm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0