Lilla lilla Fia



Dagens roligaste kommentar, än så länge, kläckte min 17-åriga syster efter att ha spenderat fredagskvällen på botten av en öltunna eller nåt.

Hon ringde mig på kvällen och frågade om jag bodde långt ifrån Göteborgs Vandrarhem, hon tyckte att hon skulle komma hem till mig.  Jo, man kan väl säga att det är en bit, jag bor ju i Värnamo. Inte riktigt gångavstånd, om man säger så.

Ialla fall så ringde hon upp mig idag när hon vaknat till liv igen. Klockan var ungefär 11.30. Hon bestämmer sig för att pallra sig ut för att så lite frisk luft, möjligtvis för att betvinga de allstädes närvarande känslorna av illamående. När hon öppnar dörren och kliver ut så får man ett tjut i örat (Tänk 'vampyr-blir-träffad-av-solstråle-tjut'), sen kläcker vår lilla stjärna att:  Det är ju för fan helt jävla ljust ute!

*skrattade högt åt henne*

(Inser att det var roligare live, men känner ändå att jag måste mobba lillasyster lite. Vad är annars syskon till för? ;P)

Hur vet man förresten att ens syster är tankad? Jo, hon ringer och försöker prata men garvar mest, så man hör ungefär vart femte ord. Nu gör det i och för sig inte så mycket, för hon upprepar samma sak om och om igen, så tillslut lyckas man förstå hela historien. För det är bara en historia. Ganska kort också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0