Tänk om..

Tänk om man kunde lära sig av sina misstag någongång. Hade vi snackat om kanelbullar så hade man lärt sig.

Äta kanelbullar + må dåligt = låta bli att äta dem.

Men nu är det alkohol vi pratar om, och då vägrar hjärnan att lära sig. Man tar en drink till, en shot till, ett glas vin till, och man mår skit dagen efter. Man röker för mycket, munnen smakar som om någon bajsat i den och man sover bort hela dagen. Om man har tur.

Den här gången var det värre.

Vaknade till när sällskapet gick hem. Eller vaknade och vaknade. Jag tyckte att jag hörde något genom dimmorna, men kunde inte röra mig, kunde inte öppna ögonen, kunde inte tänka. Så jag somnade om.

När jag sedan vaknade så hade jag inget val. Jag var tvungen att gå upp, och springa in på toa, fortfarande inlindad i täcket. Där spenderade jag den mesta tiden av min dag, liggandes med huvudet ner i toalettstolen.

Att man aldrig lär sig!

Jag svor dyrt och heligt på att aldrig, ALDRIG mer dricka.

Men det vet jag att jag kommer att göra.

För jag lär mig inte.

Jag tycker tydligen om kanelbullar.

Kommentarer
Postat av: Marie

Hehe.. Stackars lilla Nea :) Finns bara en utväg för det. Get knocked up ;)

2009-03-10 @ 00:33:39
Postat av: Cinis

när huvudet e dumt får kroppen lida...haha

2009-03-10 @ 12:24:48
Postat av: Cinis

Murphys lag



Om något kan gå fel, så gör det det.

Om möjligheten finns att flera saker kan gå fel,

kommer den som orsakar mest skada att gå fel först.

Om absolut inget kan gå fel, så gör det det ändå.

Om du inser att det finns fyra sätt som något kan gå fel på och du går runt dessa,

kommer ett femte sätt, som du är helt oförberedd på, att utvecklas snabbt.

Utelämnade till sig själva, tenderar saker att gå från dålig till sämre.

Om allt verkar gå bra, har du uppenbarligen förbisett något.

2009-03-10 @ 19:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0