Det är så irriterande... (HJÄLP!!)

...när man inte kan komma på en låt. Jag hade en låt i mobilen för flera år sen som handlade om en tjej (piga??) som skulle gå till markanden, tror jag. På vägen dit mötte hon en man av högre börd, som försökte våldta henne. Hon fick tag i (hans?) kniv och dödade honom. Även hon dog då hon blev straffad med döden, och i slutet sjunger de något om att det är typiskt att de 'lägre' blir straffade, även om de 'högre' är de som gjort fel.

Det stör mig fruktansvärt att jag inte ens kan komma på en ynka rad ur låten så att jag kan googla den, och nu kommer jag att fundera på detta i all evighet. Jag kommer inte att kunna sluta innan jag kommer på svaret, och med tanke på att jag redan funderat väldigt länge så kan det här bli jobbigt...

Kommentarer
Postat av: Carro

maria går på vägen, som leder in till byn, hon sjunger och hon skrattar åt fåglarna i skyn, låter det bekant? isf heter låten kungens man alt. en kungens man och jag tror att den från början är skriven av björn afselius (ursäkta stavningen) hoppas det hjälpte! :)

2010-06-25 @ 22:12:39
URL: http://camiro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0