Ursäkta?

Hur kommer det sig att så fort man blir gravid så blir man allmän egendom? Alla vill prata med en, och när magen börjar synas ska det tafsas och åh:as av alla, inklusive okända.

Så här ligger det till:

1. Nej, jag vill inte bli din nya bästa kompis bara för att vi råkar bo på samma ställe och vara gravida samtidigt.

2. Nej, jag vill inte diskutera mina krämpor, hormonutbrott, magstorlek, namnförslag eller andra bebissaker med dig, jag känner dig inte.

3. Nej, jag är inte intresserad av att diskutera något what so ever med dig bara för att du jobbar på Babyproffsen. Vill jag veta något om produkterna ni säljer så kommer jag att fråga, och då vill jag ha svar på det jag frågar om, inget annat.

4. Nej, du får inte röra min mage om du inte är familjemedlem/vän.

Jag har en känsla av att det kommer att dyka upp många fler punkter ju mer gravid jag blir. Och efter. Då har man ju en söt liten bebis som folk ska titta på, gulla med, och peta på med sina händer fyllda av baciller.

Suck

Kommentarer
Postat av: Skönhetsbloggen!

Haha, det har du nog rätt i! :)

2010-02-16 @ 14:56:53
URL: http://sockervadd.blogg.se/
Postat av: Fia

Du det har jag också undrat!Värst tycker jag är när folk börjar ta på magen WTF liksom!

2010-02-16 @ 14:58:00
URL: http://sofsan.blogg.se/
Postat av: filip

Det är rätt älskling! På de bara!Oma du blir tillräckligt slipad på att rikta din ilska så kan du efter graviditeten börja med politik,(S), och då skulle ja inte vilja vara Moderatslusk.

2010-02-17 @ 07:54:25
Postat av: Lina

grattis till "magen" ,barn är livet =)

2010-02-18 @ 08:44:09
URL: http://jjlinisen.blogg.se/
Postat av: Angela

Nooooo bli inte en bacillgnällkärring!!!! Marie var hysterisk första månaderna me Damien =P



/kram bacilltanten



P.s tycker inte heller om tafs på magen

2010-02-21 @ 14:18:05
Postat av: Linnéa

Hehe, jag ska inte bli bacillgnällkärring, tycker bara inte att främmande människor har något med min bebis att göra... :P

2010-02-22 @ 11:23:00
URL: http://thisisnea.blogg.se/
Postat av: Johan

Jävla gnäll på er "kvinnor" haha

2010-02-25 @ 22:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0