Dagen efter...

Nu har jag hunnit lugna ner mig lite ifrån gårdagen, men det var ändå en helt surrealistisk upplevelse. Inte bara för barnmorskans attityd, utan även för att hon fick för sig att hon ville se den lilles ben utsträckt en gång till mot slutet. Detta hade vi redan sett, sade hon, men ville gärna se det en gång till. Det resulterade i 20 minuters skakande/puttande/tryckande på min mage för att bebben skulle sparka till, någon som den var totalt ointresserad av att göra, och det var inte helt bekvämt kan jag säga. Vid två tillfällen fick jag ställa mig upp och hoppa upp och ned, allt för att bebisen skulle vakna. Nu råkar min bebis brås på sin mamma, som under sitt liv aldrig haft några större problem med att sova, och sin morbror, som inte vaknar om man så smäller en bomb bredvid, så hon/han sussade gott vidare. Jag däremot hade god lust att skrika:
-Men fatta! Den vill ju inte, låt den vara!

Nästa gång ska jag vara lite tuffare...

Kommentarer
Postat av: Lina

Usch sånt är obehagligt...så gjorde dom vid mitt rutin UL när jag väntade Emmi ,barnmorskan blev jätte irriterad ,tryckte och skakade å sa sen "nä ,detta går ju f*n inte..res dig upp och hoppa lite"..,men jag gick därifrån innan hon va klar sen ringde jag och klagade och fick en ny tid hos en annan BM.

Stå på dig ,många barnmorskor tror sig ha "fria händer" eller hur man ska beskriva de hela.

2010-03-14 @ 21:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0