Hata barnmorskor!

Har just kommit hem ifrån att ha gjort ultraljud, och jag är skitsur, för att uttrycka det milt.

Så här ligger det till: Ända sen jag började känna bebisen så har det varit ett himla levande där inne, speciellt mornar och kvällar, så mycket att det till och med väckt mig på morgonen. Filip har också känt hur den snurrar runt där när han lagt handen på magen. Dock har det varit VÄLDIGT lugnt den sista veckan, jag har bara känt något enstaka snurr då och då. Givetvis blir jag orolig, det är ju ändå mitt första barn, och jag har ingen aning om hur det 'ska' kännas. När jag låg där på britsen så passade jag på att fråga barnmorskan hur detta kommer sig, jag vill ju veta om detta är normalt, eller om det är något jag ska oroa mig för. Hennes svar:
-Vadå, känner du den eller? Det betvivlar jag starkt.

Men hallå!

Ville jag veta om du trodde mig eller ville jag ha ett svar på min fråga?

Jag blev så fruktansvärt arg att det krävdes all min viljestyrka för att överhuvudtaget klara mig igenom resten av undersökningen och till bilen utan att börja gråta. Vad är det för sätt? Här ligger jag som förstagångsföderska och har en fråga, och som svar får jag att jag bara ljuger/inbillar mig.

Idiot!


Kommentarer
Postat av: Filip

JA hon var totalt dum i huvudet!

2010-03-08 @ 12:21:00
Postat av: Maria Svensson

Vissa utav barnmorskorna där uppe borde inte få jobba med människor, jag vet. Har varit med om ungefär samma sak som du. Det finns dock BRA folk där med. Hoppas du får en av dom nästa gång.. Och för att lugna dig! Ja det är helt normalt att känna mindre i vissa perioder. Man blir skitskraj men det är normalt. Jag har ju nr 3 på G och kan fortfarande bli orolig vissa dagar. Bättre lycka med personal nästa gång!!!! Kram

2010-03-08 @ 12:55:37
Postat av: Marie

Klart att du kan känna den nu.. alla känner vid olika tider. Dumma kärringar det finns som barnmorskor ibland. Jag hade oxå en som jag absolut bara äcklades av och trodde var lebb... Kram.

2010-03-09 @ 01:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0