Det känns som att jag har glömt 100 saker

Sitter och försöker planera lill-skruttans dop. Hur jag än vänder och vrider på det, så känns det som att jag har glömt något. Klänningen är fixad, även klänning till efteråt, kyrkan bokad och familjen inbjuden men vad mer? Maten (smörgåstårtor) är fixat, fika är fixat, lokal har vi bokat (IOGT-NTO, hur kul är det, men det var det enda alternativet som fanns). Eftersom vi ska bjuda på middag kvällen innan så behöver vi fortfarande bestämma vilken mat (förslag tack!), jag behöver försöka lista ut hur jag ska få en stor lokal att bli mysig för 20 personer, utan att det verkar helt ödsligt. Vad ska jag ha på mig? Och Filip? Och Hans barn? Jag behöver åka förbi blomsteraffären och beställa blommor i rätt färg och...och...och... Det tar aldrig slut känns det som, och det är ändå en liten tillställning, utan massa krussidull, och med få personer. Hur gör folk som planerar bröllopsfester undrar jag?

Annars har jag börjat med att försöka få Julia att somna i sin egen säng om kvällerna. Tidigare har hon somnat i min famn efter sista målet och sen har jag lagt henne. Hittills har det gått bra, peppar peppar, jag har bara behövt gå in en gång/kväll i snitt för att stoppa in nappen, sen har hon sovit som en liten gris till 6-7 på morgonen. När hon vaknar gör hon det med världens största leende och jag kan inte låta bli att le tillbaks, även fast jag är snortrött. Som tur är somnar hon om igen efter en timmes lek, så då kan jag få sova lite till.


Liten tröttis


Liten gladis

Är det typiskt eller? Jag tänkte just tanken att jag skulle ge upp och gå och lägga mig, då satte grannen igång att spela sin jäkla dunka-dunkamusik. Antingen spelar han samma låt om och om igen eller så är det en väldigt lång låt, för dunkandet brukar låta precis likadant i timmar. Mongogranne! Men jag ska nog försöka lägga mig ändå. Imorgon ska vi eventuellt till Filips pappa, annars funderar jag på om jag ska få tag i någon i Värnamo att hälsa på. Någon som känner sig träffad? ;)

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0