3 månader

är vår lilla skrutta snart. Det betyder att man får börja på babysim, så på torsdag när jag och mamma ska åka till Jönköping och IKEA, så tänker jag svänga förbi någon babyaffär och inhandla hennes allra första små badkläder. Vi får väl se vad som finns.

Denna vecka kommer lilla Julia att få resa runt mycket. Idag var vi hos mamma, där även morbror Johan, kusin Isa och Marika var, på tisdag blir det att åka till Skillingaryd för att gå på Småfolket (Öppna Förskolan typ), på torsdag ska vi till Roland på kalas, eller ja, det är väl mest så att 'tanterna' där vill gosa med Julia, sen åker vi till stan som sagt. På lördag tänkte jag att jag skulle försöka få med Filip till simhallen så att Bebis kan få bada. Om jag får gissa så vill hans pojkar också bada så han får nog helt enkelt inse sig besegrad.

Annars har jag fått prova på livet som ensamstående mamma, mer eller mindre, den senaste veckan. Först var Filip bortrest, sen kom han hem med magsjuka, och det vill vi INTE ha. Han fick helt enkelt hålla sig på avstånd. Ibland kunde jag komma på honom med hur han satt och tittade på Julia, med stora hundögon, och suckade: Jag saknar min lilla dotter! Behöver jag säga att han nästan ryckte henne ifrån mig när han väl frisknat till?


Julia tittar på Baby Einstein. Lurarna var bara för att inte störa Filip som tittade på egna barnprogram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0