Day 5: Your definiton of love

Ja du, denna var inte enkel. Det finns ju så många olika sorters kärlek. Vi har kärleken till familjen (mamma, pappa, syskon o.s.v), kärleken till sin partner, till sina barn och kärleken till sina vänner.

Jag tror att kärlek (generellt) är när man trivs ihop, när man kan skratta, gråta eller bara sitta i varsitt hörn av en soffa med varsin bok utan att det känns konstigt. När man vet att den andra finns där, oavsett vad, precis som du själv ställer upp för den andre, även om det finns perioder då man inte hörs av/ses lika ofta som förr. När man känner att livet skulle vara så mycket tråkigare om inte den andra personen fanns i ens liv.

Om man med kärlek menar den mer romantiska kärleken så tror jag att kärlek är att kunna känna fjärilar i magen, även om man varit tillsammans i 50 år. Att man förutom den vänskapliga kärleken även känner att hjärtat kan slå lite fortare när man ser in i sin älskades ögon, när man känner sig ensam och längtar så fort den andre inte är där. Att inte kunna leva utan den andra, det gör ont i hjärtat av att bara tänka tanken. Att man kan bråka och vara ovänner, men att man alltid hittar tillbaks till varandra.

Jag personligen kan bli rosenrasande på Filip, han kan driva mig till vanvett emellanåt, men när jag rasat klart så står han där med öppna armar och väntar. Han ska ha all cred för att han klarade av mig under mina 9 månader som gravid, DET är kärlek. Jäklar vad arg jag kunde vara, för att sekunden senare bryta ihop och bli en pöl av tårar och snor. Råkade han nämna något om att det inte gjorde något, det var ju bara hormoner, så blev jag till ett argt monster igen, och förklarde högljutt att det var "inga jävla hormoner, det är du som är dum i huvudet! Du fattar ju ingenting!". Det kommer vara ett mirakel om han går med på att Julia ska få ett syskon någongång i framtiden!


Kommentarer
Postat av: Liger

That was such a romantic article :) I definitely agree with all of your stances about love :). I think I am in your team in this regard :) Thanks for sharing :)

Postat av: Marie Gustafsson

Jag håller med dig om din syn på kärleken. Särskilt om den sista då karlen står pall hur knäpp man än blir. :)

2011-04-06 @ 15:55:08
URL: http://www.skönhetsakuten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0