Glad Midsommar!

Synd bara att det regnade så att lilla Julis inte kunde ha sin fina sverigeklänning på sig. Det fick helt enkelt bli regnställ istället. Men för att ta det från början så startade vi dagen med att åka till Ullared. Vi var där vid 8.30 och klara 1½ timme senare. Lite lagon sådär. Vi hittade nästan allt vi skulle, och Julia fick både en docka och en Bobbycar. Det var en lycklig liten tjej här hemma sen.



Efter lunch och tupplur bar det så av till High Chaparral och midsommarfirande. Eftersom Filip jobbar där hela helgen passa vi på att möta upp med honom också så att Julia fick gosas lite med sin pappa. Inte för att det var så intressant, hon hittade en vattenpöl som var otroligt rolig att stå och dansa i, så pappa fick nöja sig med lite snabbgos.


(Julia övar sig på sitt "bad ass-face")

När det var dags för dans runt stången så stod Julia vid sidan av, tittade lite på barnen och började sen dansa för sig själv. Det var inte jättemycket folk utan jag tycker att det var ganska lagom, och de lite större barnen verkade tycka att det var roligt att dansa och leka med Lucky Luke och Bröderna Dalton. Vi. däremot, gick när det blev lekar, Julia förstår ju ändå inte det där med regler än. Man kan tycka att hon borde det, hon är ju ändå 10 månader menar jag, men icke.



Nu ligger den lilla grisen och snarkar gott i sängen och jag tror faktiskt att jag ska ta och krypa ned jag med, med min nya Mari Jungstedt-bok.

Natti-natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0