Lite bilder från julen

Så var då julen äntligen slut för i år. Bara 6 månader kvar tills Filip börjar tjata om julgran igen, med andra ord.

Julafton spenderade vi hemma, och på juldagen blev det tomte och paket hos Mormor. Julia fick det största paketet även i år, och skuttade högt när hon såg att det var en dockvagn! Vilken lycka!

På annandagen åkte vi upp till Morfar i Stockholm och där blev det så klart ännu mer paket och bus. Julia var inte alls intresserad av att sova på kvällarna, det var ju MYCKET roligare att leka med kusiner och mostrar. Harry vandrade runt från famn till famn och var hur nöjd som helst. Han snarkade lika gott oavsett vems famn han låg i. Självklart hann vi även med en liten shoppingrunda då Harry fick provåka i extrasitsen på vagnen, vilket gick hur bra som helst. Han gjorde som han alltid gör, dvs sov sig igenom alltihop.

Nu är det nyår, och som vanligt ska jag inte göra ett skit. Ska försöka hålla mig vaken till tolv, men vi får se hur det går med det. Bjuder iaf på ett kort där Julia hjälper Filip att bli lite nyårssnygg genom att måla hans tånaglar.


Kommentarer
Postat av: Marie Gustafsson

F.n! blir avis. Här blev ingen jul, då familjen blivit helt fläpp typ eller nåt. Ingen familjekärlek här inte verkar det som... Mådde dökasst av det i år, då jag tänkte på min lilla C som inte skulle få någon riktig jul. Dock hade jag turen att hon fick fira med den så kallade pappan, och hans släkt. Messade farmorn, och frågade om de behövde låna tomtekläder, då C tror på tomten ännu, men det behövde de inte då de redan ordnat tomte sa hon. Sen kommer C hem redan vid 16.30 på julafton, och sa att det aldrig kom någon tomte. Vad tror du jag blev? Asförbannad!! och j.....t ledsen. Dock orkade jag inte ringa och bråka om det, men tyckte väldigt synd om C, och kommer alrig skicka henne dit i god tro igen. Dagen efter kommer F förbi här, och säger att C bara försvann helt plötsligt på julafton utan att säga hej då, men inte fan hade de ringt och frågat mig om hon var hemma. Hur fan kunde de vara så säkra på att hon gick hem? Hon kunde likaväl blivit så ledsen att hon stack nån annanstans, och då hade jag suttit i god tro och trott att hon varit där hos dom. Nästa jul ska jag f.n ordna nåt själv istället, även om inte nån annan i familjen vill fira jul. Dock har jag min syster Mimi typ boende hos mig sen ett tag (Hon mår väldigt dåligt psykiskt, och mår a.dåligt av att vara hemma ensam i sin lägenhet), och vår vänskap har blivit väldigt bra igen, så vi kan nog fira ihop iallafall. :)

Svar: Vilka idioter det finns!
Néa

2013-02-09 @ 15:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0