Ont i hjärtat

Jag får så ont i hjärtat när jag får höra att mina barns kusin sitter och gråter för att det är dags att åka hem till mamma, för att mamman inte kan köpa kläder i rätt storlek. De är alltid för små och barnet gråter för att det är så fult och obekvämt. Termobyxorna har hon till exempel aldrig kunnat knäppa, men inte köps det nya för det. Nej, hon får allt gå till skolan utan att knäppa sina byxor och känna de andra barnens blickar på sig. Skolåren är känsliga som det är, det finns väl ingen anledning till att göra det värre?

Om 2 veckor ska jag till Ullared, då ska jag köpa henne ett par byxor i rätt storlek som hon kan ha hängandes i skolan och slippa använda mammans val, de som är för små.


Kommentarer
Postat av: Marie Gustafsson

Usch... får men för livet av att höra sånt ju. Stackars liten...

2013-02-09 @ 14:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0