Spöken skrämmer mig




Det känns lite pinsamt att erkänna. Jag är en vuxen människa, jag borde ha kommit över det här nu, men jag är mörkrädd.  Eller snarare spökrädd. Jag är livrädd för spöken.

Inte för att jag har något här hemma, så vitt jag vet, och inte för att jag någonsin stått öga mot öga med något spöke, men bara tanken på dem får det att krypa i hela kroppen på mig. Skulle jag en dag se ett spöke så skulle jag nog av hjärtattack. Och det absolut värsta måste ändå vara spöken av barn. Herregud. Tanken på barnspöken får mig att vilja dra täcket över huvudet och ringa efter någon att komma och hålla mig sällskap.

De flesta av mina vänner vet om dettta, och speciellt en tycker att det är fruktansvärt roligt att lura mig att titta på skräckfilmer. Helst sent på kvällen. Sen håller jag på att dö av skräck när jag måste gå hem genom natten. När jag sett 'Excorsisten' sov jag med tänd lampa i 2 veckor.

Sist jag såg en skräckfilm så såg jag 'The Grudge 2' tillsammans med ett sk 'strul'. Det var ta mig fan det värsta jag någonsin gjort. Inte nog med att filmen var läskig, utan varje gång som jag blev rädd och satte kudden framför ansiktet så hördes ett: Mäh, åååhh..

Idioten suckade fan varje gång, vilket gjorde mig fruktansvärt irriterad.

Men ursäkta mig då, för att jag blev skrämd. Speciellt när den lilla äckel-ungen visade sig.

Innan filmen var slut så höll jag på att drämma kudden i huvudet på honom. Synd att jag inte hade något tyngre tillgängligt.

Nu har jag av någon oförklarlig anledning införskaffat '1408'. Jag  har ingen aning om det är läskig eller inte. Jag vet att det är spöken med, och åtminstone ett barnspöke (hans dotter, om jag förstått det rätt). Problemet är att jag kan inte se den själv. Jag behöver någon som kan ställa upp som sällskap och stöd, förslagsvis av manligt kön, eftersom jag kommer att behöva krypa nära.

Någon som kan stanna hela natten så att jag kan sova tryggt.

Någon som inte suckar sig igen hela filmen.

Anyone?

Kommentarer
Postat av: Tess

Du är inte ensam! 1408 tittade jag på när det var dagsljus. Såg en rätt läskig sak häromdagen vet inte varför men när det just är barn med i skräckfilmer så blir jag extra rädd...

2009-03-21 @ 20:57:38
URL: http://fraggel.blogg.se/
Postat av: angie

Haha .. .. 1408 är inte så läskiiig :D ta å titta på en bara

2009-03-21 @ 21:26:03
Postat av: rikard

1408 har sina scener,men tyvärr så spårar den ut ... i mitt tycke iaf.

En film som jag reagerade lite på var "30 days of night"... mycket ruggig, rekommenderas om du gillar att skrämma dig själv...:) Ha det.

2009-03-21 @ 22:11:18
URL: http://jagpappa.blogspot.com
Postat av: Linnéa

Tess:Jag också, jag HATAR spökbarn



Angela: Som om jag litar på dig! Det är ju du som brukar lura på mig att se läskiga filmer.



Rickard: Tack, men jag tror att jag hoppas över. Jag tycker inte om att skrämma mig själv, men ibland lyckas jag ändå. :P

2009-03-21 @ 22:28:31
URL: http://thisisnea.blogg.se/
Postat av: Johan

Haha den e juu inte speciellt läskig!!! The grudge e mycket mycket värre!!!

2009-03-24 @ 05:35:30
URL: http://jcee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0