Helgen i Skåne..

Jag var ju som sagt i Skåne i helgen och letade bil. Måste ju ha en nu när jag ska jobba över sommaren på High Chaparral, som ligger ett par mil härifrån, mitt ute i skogen. Har jag nämnt det förresten? Jag har fått sommarjobb på westernstaden no.1 här i Sverige, och där ska jag jobba i hotellreceptionen. Det har varit ganska mycket att lära sig, och stundtals har det snurrat rätt rejält i huvudet, men nu hoppas jag att det ska gå bra. Har tagit emot min första bokning och svarar på massa olika frågor. Håll tummarna!

I alla fall, i helgen var jag nere i Skåne och försökte hitta bil. Hittade en på internet som verkade hur fin som helst, men när vi (jag och Magnus) kom dit, så var den för det första så inrökt att det nästan bolmade ut rök när man öppnade dörrarna, och för det andra var det skatteskulder på den. Bilförsäljar-Mohammed tyckte att det inte var ett så stort problem, typ 'för dig, kompis, vi fixar! Jag tar av 500 på priset'. Tur att Magnus var med, annars hade jag säkert stått där med 'rök-mobilen' (typ batmobil, fast rykandes). Jag har så svårt att saga 'Nej'.

Vi var på massa andra olika ställen, och jag tyckte det kändes som om vi var runt i halva Skåne, men det är nog en liten överdrift. Efter många 'om' och 'men' hittade vi tillslut en i Trelleborg som verkade ok, och efter att jag och Carina tittat på den (med Magnus som moraliskt stöd på telefon) så blev det den. En liten grå Golf, skruttig och låter som en traktor, men den fungerar ju i alla fall. Jag lyckades ju trots allt ta mig från Skåne och hem. Hehe..  Eller ja, när jag kom till Värnamo, så behövde jag fylla på olja.

Jag, som är värsta bilmekanikern
.

Herregud, hittade ju inte ens vart jag skulle hälla, visste inte vilken sort jag skulle ha, och kunde knappt läsa av oljestickan. Än en gång fick stackars Magnus guida genom telefon. Den stackaren har fått stå ut med mycket den senaste veckan, och inte minst under helgen. Så:

Tack för all hjälp!

Nu ska jag ta och åka ut i skogarna och försöka lista ut hur jag ska köra till mitt jobb den kortare sträckan. och inte omvägen som jag tydligen kört hittills. Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Kör inte rakt in i ett träd nu, Linnéa lilla. Smålands skogar är farliga!

2009-05-13 @ 22:30:55
Postat av: Johan

Linneá kan inte köra bil.. Hon kör som en pensionär haha

2009-05-14 @ 14:04:31
URL: http://jcee.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Vad är detta för mobbing?? Jag kan visst köra.. Hmpf Så låter det förresten inte när du vill ha fylletaxi..

2009-05-14 @ 22:11:16
URL: http://thisisnea.blogg.se/
Postat av: Ex jobbkompisen

Varför har du inte tagit kort på "tut" knappen å lagt in på din lilla söta blogg???Va?????

2009-05-18 @ 20:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0