Alla äckelmagade och/eller män...

...ni kan sluta läsa nu.

Igår var jag inne på förlossningen för att ta ett blodprov, jag har nämligen fått gravidklåda. Väl där bestämde läkaren att det nog var dags att klämma ut den lilla skitungen snart och ville känna efter.

Visst, det var bara att strippa och hoppa upp i sängen med bena i vädret.

-Det här kan kännas lite obehagligt, sa hon.

Obehagligt, MY ASS!

Det var ren och skär smärta. Jag har fortfarande inte riktigt koll på vad det var hon gjorde, men jag har fått ned det till 2 alternativ, antingen en hinnsvepning eller någon sorts massage av livmodertappen. Då snackar vi inte om någon skön massage, nu snackar vi om våldsam misshandel för att få den att mjuka upp sig.

I vilket fall som helst så snackar vi ren och skär smärta ifrån helvetet.

I mina försök att googla reda på vad som gjordes hittade jag ett inlägg ifrån en trebarnsmamma som blivit utsatt för samma. Hennes kommentar var att hon hade fött 3 barn, alla utan bedövning, men det här var värre.

Det fick i alla fall slemproppen att lossna, det är ju ett plus. Ett minus är att den kan göra det för tidigt ändå, och då bara återbildas den.

Suck!

Jag vill verkligen inte behöva gå tillbaks och bli utsatt för hinnsvepning/massage igen, så nu håller alla tummarna för att bebisen kommer inom de närmsta dagarna, ok?

Kommentarer
Postat av: Marie

Hoppas den kommer snart :) Kul att det snart är dags även om det blir ett helvete att få ut den ;).... som plåster på såren ska du få en lite present till bebben sen. Lycka till och många kramar. Hör av dig när bebisen ploppat ut.

2010-07-28 @ 14:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0