Renovering

Klockan sju imorgon bitti kommer målarna hit.... SJU! Herregud, det är ju mitt i natten för mig. I alla fall så är det köket och vardagsrummet som ska få en uppfräschning, vilket verkligen är på tiden. Det är nog inte omtapetsera här på 10 år, och den förra hyresgästen var inte den mest försiktiga. I köket ska också nya luckor och bänkskivor istalleras, och det ska bli så skönt att få nytt och fräscht. Jag har nog aldrig tänkt så mycket på baciller och äckel som efter att jag blev gravid.

Eftersom vi bara har vardagsrummet och köket att umgås i, så kommer jag att spendera de nästkommande dagarna inlåst i sovrummet. Jag ska tvinga Filip att servera mig mat i sängen och stäckläsa böckerna som jag fått låna av Angela (Legenden om Ljusets Rike). Problemet är att de 10 bäckerna hon hade kommer jag att läsa ut på första dagen. Det är ju inte någon svårare litteratur om man säger så, men ibland behöver man kunna slöläsa lite också.

Idag har jag äntligen lyckats lura med mig den andra halvan av vårt förhållande till BabyProffsen för att titta på barnvagn till vår lilla Groda. Han var väl så där road och vad jag än sa, så svarade han:
-Jättefint, älskling, det blir jättebra.

Vilket engagemang va?

Eftersom jag åtminstone försökt visa honom, så kan han inte klaga på mitt val senare, då är det försent. Jag trodde nästan att vi skulle vara osams och börja tjafsa eftersom han har en otrolig förmåga att reta gallfeber på mig, och han tycker att det är otroligt kul när jag blir så arg att orden fastnar ( mest roligt hade han nog åt när jag kallade honom: Din jävla jävel-jävel), men det gick ju hur bra som helst.

Den här har vi (jag) i alla fall bestämt oss för:


Det är en Baby Travel Grizzly, den är billig (3000 kr) och viktigast av allt, den klarade alla test som konsumentverket utsatte den för.

Nu ska jag ta och spela lite musik och se om Grodan kan tänkas lugna ned sig lite, det är ett himla snurrande och sparkande där inne.

Kommentarer
Postat av: Marie

Haha.. jo baciller tänker man mycket på. Jag kan fortfarande inte äta på hamburgare och pizzaställen :).. Det var kul att se dig igår fast tråkigt att det inte blev längre så man hann fråga lite om hur du har det och så. Tänkte jag o Angela med barn skulle våldgästa dig nån dag och se hur du har det. Känns lite som man tappar kontakten när du bor där och med alla barn som tar all ens tid :)... Kram på dig och din familj..

2010-03-04 @ 11:34:57
Postat av: Angela

WTF? Vägrar! Om inte hon stoppar in sin bättre hälft i garderoben först =P



2010-03-05 @ 17:10:51
Postat av: Marie Gustafsson

HAHA... :)

2010-03-06 @ 00:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0