Tilt i huvudet

Så här får man inte tycka, och absolut inte tänka. Då är man en DÅLIG människa, det har jag nog hört.

Frågan är vad man då ska göra?

Problemet är att jag, som många vet, har velat ha barn i många, många år. I min hjärna har det alltid varit en flicka när jag tänkt på det. Det är inget medvetet val, jag vet inte varför, men så ligger det till. Nu när jag väl är gravid är jag livrädd för att det ska bli en kille. Inte för att jag har något emot pojkar, men jag är rädd för att det kommer att bli hel-tilt i huvudet på mig om det kommer ut en liten snopp. Jag är rädd att jag ska stoppa bebben i torktumlaren, eller kanske ugnen. Bli helt ko-ko med andra ord. Men det får man inte prata om, då är man en hemsk människa. Hur kan man ens tänka på att skada sitt eget barn?

Därför försöker jag nu att övertala Filip att vi ska ta redan på vad det är för kön på bebben i förtid, så att jag ska hinna vänja mig, om det är en kille, för att jag inte ska få hjärnsläpp. Jag tror att får jag bara förbereda mig, så blir allt bra, men så länge jag inte vet, kommer rädslan alltid att finnas där.


Kommentarer
Postat av: Marie

Hmm.. jag hade lite av det problemet innan Cornelia kom.. ville såååå gärna ha en flicka. Kom inte ens på pojknamn typ och kollade bara på rosa. Fast tänkte nog inte på att skada det om det var en pojk. Tror att du kommer bli glad för vad det än är när du väl ligger där efter förlossningen. Det är bara att du så gärna vill ha en flicka som du tänker sånt. Men skulle det bli en gullig liten pojke som du kommer älska över allt annat oxå så är det bara att sätta igång igen och se till att det blir en flicka nästa gång ;) Och du.... trösta dig med att man får konstiga hormoner o tankar när man är gravid. Du kommer märka att du haft det typ samma dag som ungen kommer ut och du blir ditt normala jag igen ( Fast trött som fan o lipig ). Kram på dig o hälsa gubben din.

2010-03-16 @ 00:57:21
Postat av: Linnéa

Jag tror inte heller att jag kommer att skada bebben, jag är bara rädd för OM jag skulle få en knäpp... Vill bara förbereda mig så mycket det bara går, så att jag är någolunda beredd när den lilla tittar ut..

2010-03-16 @ 10:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0