Day 13: This week

Men åh! Vilket tråkigt inlägg det här kommer bli, vi gör ju typ ingenting.

I alla fall så är vi glada för att solen har kommit, vilket gör att vi kan vara ute lite mer. Det i sin tur gör att Julia sover som en stock om nätterna och vaknar senare på morgonen vilket i alla fall jag jublar över. Så vi gör typ samma varje dag, går upp, äter frukost och leker lite. Efter förmiddagsluren går vi ut och leker fram till lunch, sen blir det lite hur som. Ibland är vi inne, ibland ute. Vi försöker vara ute litegrann på eftermiddagen med, hon är ju som en liten tornado nu för tiden. Äter som en häst gör hon också, idag åt hon en stor burk (för 1-åringar), och hade nog lätt kunnat klämma lite frukt med om jag hade gett henne.

(Förresten har hon börjat ta sina första stadiga steg nu. Innan kunde hon ta 2-3 stycken, men hon mer eller mindre ramlade framåt, nu är hon uppe i 9 och det går lugnt och fint och stadigt. Min bebbe är stor!)

På torsdag kommer Filip att åka iväg på nån konferans eller nåt (jag vet inte, jag lyssnade inte så noga), så då blir vi själva här, jag, Julia och Brandon. Herregud, hur ska det gå? En bebis som river ned ALLT som hon kommer åt, och en tonåring som ALLTID säger emot eller försöker ändra lite på det man säger.

På fredag ska jag och Julia på mammaträff på förmiddagen, sen åker vi till babysimmet. Förra gången tog vi bilder på bebisarna när de dök, så nu ska vi få se hur resultatet blev. Spännande!

På söndag åker Brandon iväg till Polen på morgonen (skolresa), och Filip kommer inte hem förrän på kvällen, så jag och Julia har hela dagen på oss att busa och gosa. Om jag känner henne rätt så blir det mer av det första än av det sista.

Jag hoppas verkligen att hon kommer fortsätta sova ordentligt nu när Filip inte kan ta varannan natt, jag blir ju som en zombie när jag inte får sova, en lättretad zombie. Det finns många gånger då jag har behövt gå ut ur rummet och ta några djupa andetag innan jag kunnat gå in tll Julia igen. Detta när hon river allt och pillar på allt som hon inte får röra, och säger man "nej", så får hon värsta sammanbrottet och skriker. Fröken har temprament! Det måste hon ärvt av sin far.


Kommentarer
Postat av: Anonym

säger man nej till ett barn så klart dom gör det ändå.. barn hör inte ordet nej.. tyvärr

2011-05-11 @ 21:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0