Kvällens pussel


Julia räknar allt hon kommer åt att räkna, pennor, böcker, knappar, ja till och med streck som hon ritar. Egentligen kanske man inte kan kalla det för räkning riktigt, hon har ju lite taskiga koll på ordningsföljden. Så här kan det låta: Een, tå, te, tywa, åtta, nio, åtta.

Iallafall så tänkte jag sköta mig som mamma för en gångs skull (jag har mina stunder), och fixade ihop några nummerkort åt lill-fisan. På framsidan står numret och på baksidan är det olika saker i samma mängd som siffran anger. Bakom ettan finns t.ex ett äpple och bakom åttan finns åtta blommor. Egentligen är hon ju lite för liten, men hon tycker det är kul att sitta och plocka med dem (och räkna) och en vacker dag så fastnar det.

Det enda jobbiga är bara att nu måste jag pallra mig till Jönköping och köpa nya självlaminerande plastfickor, för nu är de slut, och jag har fler sånger att rita.

Kommentarer
Postat av: Marika

Du är SÅ pedagogisk!! och Julia är SÅ duktig på ALLT !!!!! Ja vilka bra gener mitt barn kommer få trots johans mongogen ;P



Om du åker till jkpg måste du hälsa på mig=) annars kanske vi kan köpa det å ta me oss på söndag?!

2012-02-07 @ 10:21:42
Postat av: filip

Vad då "bra mamma för en gångs skull"?

Du är världens bästa mamma till Julia ju!!

2012-02-07 @ 15:24:49
Postat av: Linnea

Jag är inte världens bästa mamma när hon trotsar och slänger sig och jag vet inte vad...



Marika- Ni behöver inte köpa med, jag ska göra alfabetet oxå, så jag behöver ganska många + papperskort att rita/skriva på.

2012-02-07 @ 18:49:39
URL: http://thisisnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0